pre internetový obchod www.symprove.sk
I. Úvodné ustanovenia
1. Prevádzkovateľom internetového obchodu www.symprove.sk a predávajúcim je:
Bencos s. r. o.
so sídlom Mojmírová 1B, 921 01 Piešťany, Slovenská republika,
IČO: 50 853 261
DIČ: 2120506564
IČ DPH: SK2120506564
Kontakt: 0800 007 772
E-mail: help@symprove.sk
Bankové spojenie: VUB Banka
IBAN: SK1602000000004423251651
BIC (SWIFT): SUBASKBX
(ďalej len „Predávajúci“)
2. Orgánom dozoru je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Odbor výkonu dozoru
Tel.: 033/3212 521 033/3212 527
Fax: 033/3212 523
Email: tt@soi.sk
3. V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ - občan, riadia sa zmluvné vzťahy, ktoré neupravujú tieto Všeobecné obchodné podmienky, Občianskym zákonníkom (zákon číslo 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov), zákonom o ochrane spotrebiteľa (zákon číslo 108/2024 Z. z.), zákonom o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona o štátnej kontrole vnútorného trhu (zákon číslo 22/2004 Z. z.) a zákonom o ochrane osobných údajov (zákon číslo 18/2018 Z. z.). V prípade, že je zmluvnou stranou iný subjekt, riadia sa zmluvné vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a Obchodným zákonníkom (zákon číslo 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov).
4. Produktom Predávajúceho sa rozumie výživový doplnok stravy na vodnom základe obsahujúci štyri jedinečné kmene živých aktívnych baktérií L.rhamnosus, E.faecium, L.acidophilus a L.plantarum vyrobený v Spojenom kráľovstve Veľkej Británie a Severného Írska (Anglicko) Symprove Ltd. The Sands Business Centre, Sands Road, The Sands, Farnham, Surrey, GU10 1PX.
5. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania a užíva Produkt za iným účelom než pre podnikanie s týmto Produktom.
6. Kupujúcim môže byť spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý predáva Produkt za účelom svojho podnikania s týmto Produktom.
II. Informácie o uzavretej zmluve a Všeobecných obchodných podmienkach
1. Uzavretie zmluvy - objednávka kupujúceho je návrhom zmluvy. Predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu prijatie objednávky informatívnym emailom na zadaný email, avšak toto prijatie objednávky nemá žiadne právne účinky na uzavretie zmluvy. Samotná zmluva je uzavretá okamihom doručenia záväzného súhlasu Predávajúceho Kupujúcemu s týmto jeho návrhom (potvrdenie objednávky zo strany Predávajúceho obsahujúce číslo a rekapituláciu objednávky); od tohto okamihu medzi Predávajúcim a Kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti.
2. Odoslaním objednávky (t. j. návrhu zmluvy) Kupujúci potvrdzuje, že je oboznámený s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami vrátane podmienok reklamácie a možnosti odstúpenia, ich obsahu porozumel a v tomto znení s nimi bez výhrad súhlasí. Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť uzatvorenej zmluvy.
3. Pri telefonickej alebo emailovej objednávke obdrží Kupujúci Všeobecné obchodné podmienky spolu s potvrdením objednávky zo strany Predávajúceho.
4. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárom predpísaných údajov a náležitostí. Vyplnením objednávkového formulára, resp. záväznej objednávky v rámci internetového obchodu www.symprove.sk Kupujúci dáva Predávajúcemu súhlas k zhromažďovaniu a archivovaniu osobných údajov o Kupujúcom a o jeho nákupoch.
5. Zmluva je uzavretá v slovenskom jazyku. Uzavretá zmluva nie je prístupná tretím stranám a Predávajúci ju archivuje za účelom jej úspešného splnenia. Informácie o jednotlivých technických krokoch, vedúcich k uzavretiu zmluvy, sú viditeľné z procesu objednávania a Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať, prípadne opraviť.
6. Akékoľvek spory vzniknuté v súvislosti so zmluvou, ktorej prílohou sú tieto Všeobecné obchodné podmienky, budú riešené výlučne podľa právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky.
7. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú zobrazené na internetových stránkach www.symprove.sk a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia Kupujúcim.
III. Predmet zmluvy
1. Predmet zmluvného vzťahu
Predmetom zmluvného vzťahu je záväzok Predávajúceho dodať Produkty popísané v objednávke Kupujúceho a záväzok Kupujúceho zaplatiť za dodané Produkty Predávajúcemu kúpnu cenu. Ku každej uzavretej zmluve je vystavená a priložená faktúra/daňový doklad.
2. Objednávka
Objednávka Produktov sa môže uskutočniť prostredníctvom internetových stránok Predávajúceho www.symprove.sk, telefonicky na telefónnom čísle 0800 007 772 alebo e-mailom na help@symprove.sk. Objednávka predstavuje návrh Kupujúceho na uzavretie zmluvy, predmetom ktorej bude dodanie Produktu uvedeného v objednávke, za podmienok v nej a v týchto Všeobecných obchodných podmienkach uvedených. Predávajúci berie na vedomie, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za dodané Produkty.
Pri nákupe prostredníctvom internetových stránok Predávajúceho si Kupujúci vyberie konkrétny Produkt na základe aktuálnej ponuky, vyplní počet kusov Produktu a potvrdí ich kliknutí na „objednať“. Po ukončení výberu Produktov si Kupujúci zvolí spôsob platby a doručenia a v objednávacom formulári vyplní pravdivé a úplné komunikačné a fakturačné údaje. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, aby si prečítal poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy. Po kompletnom vyplnení formulára, splnení si informačnej povinnosti Predávajúceho vo forme rekapitulácie objednávky a prečítaní si Všeobecných obchodných podmienok objednávku Kupujúci záväzne odošle kliknutím na „objednať s povinnosťou platby“.
3. Miesto dodania
Záväzok Predávajúceho dodať Kupujúcemu Produkt je splnený doručením na miesto dodania. Miestom dodania je miesto takto označené Kupujúcim v objednávkovom formulári či pri telefonickej objednávke. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že miestom dodania je výlučne územie Slovenskej republiky. Predávajúci nenesie zodpovednosť za nesprávne uvedenú adresu Kupujúceho.
4. Spôsob prevzatia tovaru oprávnenou osobou
Za doručenie Produktu Kupujúcemu sa považuje jeho prevzatie Kupujúcim alebo inou oprávnenou osobou zdržujúcou sa v dobe doručenia na mieste dodania. Vlastnícke právo k Produktu tak prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím, pod podmienkou zaplatenia celej kúpnej ceny. Kupujúci svojím podpisom potvrdzuje prevzatie Produktu od dopravcu. Prevzatím tovaru prechádza na Kupujúceho aj nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia. V prípade viditeľného poškodenia zásielky je Kupujúci oprávnený zásielku neprevziať.
IV. Cena, platobné podmienky a dodacie podmienky
1. Cena Produktu
Zmluvné strany sa dohodli na cene Produktu, ktoré budú dodané Kupujúcemu, pričom táto cena je uvedená v záväznej objednávke, na internetových stránkach www.symprove.sk alebo oznámená telefonicky pri telefonickej objednávke. Cena je vždy uvedená vrátane príslušnej sadzby DPH. Cena môže byť Kupujúcim uhradená iba spôsobmi, ktoré sú ponúkané na internetovej stránke www.symprove.sk. K Produktu bude priložená faktúra.
Kupujúci má možnosť zoznámiť sa s lehotou, počas ktorej je Predávajúci viazaný svojou ponukou. Predávajúci je viazaný svojou ponukou, vrátane ceny za Produkt, po celý čas zverejnenia Produktu na internetovom obchode www.symprove.sk.
Konečná cena Produktu je súhrnná cena uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním záväznej objednávky. Konečná cena je uvádzaná vrátane DPH a ceny za spôsob platby a dopravy, ktoré je Kupujúci povinný zaplatiť. Túto cenu možno meniť iba na základe vzájomnej dohody Predávajúceho a Kupujúceho.
2. Platobné podmienky
Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu za Produkt najneskôr pri prevzatí Produktu (pri platbe na dobierku), prípadne v termíne uvedenom na faktúre, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak.
Kupujúci môže kúpnu cenu zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
a) na dobierku pri prevzatí Produktu;
b) bankovým prevodom na účet Predávajúceho prostredníctvom platobnej brány GoPay vedený vo VUB Banke, IBAN SK16 0200 0000 0044 2325;
c) prostredníctvom platobnej brány GP webpay
d) prostredníctvom Google Pay
e) prostredníctvom PayPal pri odoslaní objednávky.
3. Predplatné
Kupujúci má možnosť objednať si Produkt aj formou predplatného v súlade s Cenníkom Predávajúceho, a to formou pravidelných platieb spočívajúcich v automatickom odpísaní sumy ceny Produktov z bankového účtu Kupujúceho Predávajúcim. V prípade zvolenia automatického platenia ceny Produktov formou predplatného, Kupujúci súhlasí s automatickým platením ceny Produktov formou predplatného bez potreby osobitnej autorizácie platby zo strany držiteľa platobnej karty. Spôsob platby s automatickým platením ceny Produktov formou predplatného sa stanovuje na dobu neurčitú s tým, že ho Kupujúci môže kedykoľvek zmeniť, prípadne zrušiť písomným oznámením Predávajúceho, prípadne prostredníctvom na to určeného formulára na stránke Predávajúceho alebo v rámci funkcionalít svojho zákazníckeho účtu v systéme Predávajúceho. Frekvencia automatického platenia Produktov formou predplatného bude korešpondovať s predplateným obdobím v súlade s aktuálnym cenníkom Predávajúceho. Kupujúci zároveň berie na vedomie, že číslo platobnej karty Predávajúci nebude uchovávať. V prípade zvolenia automatického platenia Produktov formou predplatného tiež Kupujúci výslovne súhlasí s doručovaním objednaných Produktov Predávajúceho počas ďalšieho predplateného obdobia za cenu v zmysle aktuálneho cenníka Predávajúceho v čase obnovenia.
Flexibilné predplatné
Ak si Kupujúci predplatní mesačné zasielanie Produktov, každé štyri (4) týždne mu Predávajúci zašle štyri (4) Produkty.
Ročné (vernostné) predplatné
Vernostné predplatné predstavuje celkovo 52 fliaš, ktoré budú Predávajúcim doručované v pravidelných intervaloch v počte štyri (4) kusy každé štyri (4) týždne. Vernostné predplatné je určené na pevne stanovené obdobie 52 týždňov, po uplynutí ktorého sa automaticky vernostné predplatné obnoví na mesačné predplatné, ak Kupujúci neurčí inak.
4. Spoplatnenie dopravy
K cene Produktu (pozri predchádzajúci odsek) bude pripočítaný paušálny poplatok za doručenie Produktu kuriérskou spoločnosťou vo výške
• pri 4-týždennom programe – 3,90 EUR
• pri 12-týždennom programe – 4,90 EUR
5. Dodacie podmienky
Predávajúci je povinný objednávku Kupujúceho splniť a Produkt dodať Kupujúcemu najneskôr v lehote do 30 kalendárnych dní odo dňa jej doručenia. Predávajúci však obvykle expeduje Produkt v čo možno najkratšej dobe po prijatí elektronickej objednávky:
a) Produkt odoslaný prostredníctvom kuriérskej spoločnosti do dvoch (2) pracovných dní po pripísaní čiastky na bankový účet Predávajúceho pri platbe bankovým prevodom GoPay, prostredníctvom PayPal, GP webpay a platbou prostredníctvom Google Pay;
b) Produkt odoslaný prostredníctvom kuriérskej spoločnosti najneskôr do dvoch (2) pracovných dní od dňa objednania pri platbe na dobierku.
Pri predĺžení dodacej doby bude Kupujúci včas informovaný Predávajúcim. Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného Produktu zavinené kuriérskou spoločnosťou a ani za poškodenie zásielky zavineného kuriérskou spoločnosťou. V prípade, že Kupujúci, prípadne iná oprávnená osoba neprevezme Produkt, ktorý bol riadne doručený do miesta dodania uvedenom v objednávke/potvrdení objednávky, je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu škody vo výške účelne vynaložených nákladov súvisiacich s plnením.
V. Odstúpenie od zmluvného vzťahu
1. Kupujúci má právo zrušiť objednávku bez uvedenia dôvodu kedykoľvek pred odoslaním Produktu, a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. V prípade nedodania Produktu z dôvodu vyššej moci Predávajúci bezodkladne informuje Kupujúceho o dôvode nedodania. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú pri zrušení objednávky finančné prostriedky vrátené Kupujúcemu v lehote štrnásť (14) kalendárnych dní na zadaný bankový účet.
2. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od zmluvy podľa ustanovení Občianskeho zákonníka, pokiaľ bola zmluva uzavretá pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (internet, e-mail, telefón), a to bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie. Ak sa Kupujúci – spotrebiteľ rozhodne využiť tohto práva, musí odstúpenie od zmluvy odoslať Predávajúcemu najneskôr do 14. dňa odo dňa, kedy on alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevzal Produkt. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Predávajúceho v listinnej podobe na adrese Bencos s. r. o., Mojmírová 1B, 921 01 Piešťany alebo emailom na adrese help@symprove.sk spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Kupujúci je povinný spolu s Produktom zaslať Predávajúcemu podpísané písomné prehlásenie o odstúpení od zmluvy s uvedením svojho mena a priezviska, adresy, čísla objednávky, dátumu objednania a čísla účtu na finančné vysporiadanie.
3. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy (preklik na formulár pre odstúpenie od zmluvy). V takomto prípade je Predávajúci ihneď po prijatí odstúpenia od zmluvy poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie na trvanlivom nosiči.
4. Pri pochybnostiach o doručení sa Kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak Kupujúci vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú Kupujúcemu Predávajúcim alebo na adresu, ktorej zmena bola Kupujúcemu náležite oznámená Predávajúcim po uzavretí zmluvy. Ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať Predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu (odopretie zásielky, neprevzatie v odbernej lehote alebo adresát neznámy), oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania Predávajúcemu na poslednú známu adresu.
5. Kupujúci zašle Produkt spolu s dokladom o kúpe najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia späť poštou na adresu Predávajúceho Bencos s.r.o., Mojmírova 1/B, 921 01 Piešťany. Zásielky na dobierku Predávajúci nepreberá. V prípade, že Kupujúci využíva predplatné Produktov a rozhodne sa po otvorení jedného z Produktov zvyšné Produkty vrátiť, má možnosť vo vzťahu k zvyšným neotvoreným Produktom využiť právo odstúpiť od zmluvy a Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu za vrátené Produkty.
6. Po platnom odstúpení od zmluvy Predávajúci vráti Kupujúcemu platbu, ktorú Kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy – kúpnu cenu. Platba bude Kupujúcemu vrátená do 14 kalendárnych dní odo dňa, kedy bude Predávajúcemu doručený tovar. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe Predávajúcemu, ak Kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady v písomnom prehlásení o odstúpení od zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Ak bola platba za Produkt platená v hotovosti, Predávajúci zaokrúhli sumu úhrady na najbližších 5 eurocentov v súlade so zásadami zaokrúhľovania. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu cenu zaplatenú za príslušný Produkt pred tým, ako mu bol Produkt od Kupujúceho doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie Produktu späť Predávajúcemu.
7. V prípade, ak Kupujúci nesplní niektorú zo svojich vyššie uvedených povinností podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od zmluvy nie je platné a účinné a Predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok Kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním Produktu naspäť Kupujúcemu.
8. Body 2. až 8. týchto Všeobecných obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ustanovení § 52 ods. (4) Občianskeho zákonníka.
VI. Zodpovednosť za vady
1. Záručná doba na všetky Produkty zakúpené prostredníctvom Predávajúceho sa poskytuje v rámci dĺžky exspiračnej doby (minimálnej trvanlivosti) uvedenej na obale Produktu.
2. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má Produkt v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do konca záručnej doby v zmysle bodu 1. tohto Článku Všeobecných obchodných podmienok. To zahŕňa zodpovednosť Predávajúceho za to, že Produkt má kvalitu a úžitkové vlastnosti, ktoré sú uvádzané Predávajúcim na webovej stránke alebo očakávané na základe reklamy, prípadne obvyklé pre daný druh tovaru. Okrem toho Predávajúci garantuje, že Produkt spĺňa požiadavky právnych predpisov, je dodaný v primeranom množstve, rozmere alebo hmotnosti a vyhovuje účelu uvedenému Predávajúcim.
3. Kupujúci je oprávnený uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu najneskôr do dvoch (2) kalendárnych mesiacov odo dňa zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby v zmysle bodu 1. tohto Článku Všeobecných obchodných podmienok. Vadu môže Kupujúci vytknúť písomnou formou na email help@symprove.sk alebo na poštovej adrese Bencos s. r. o., Mojmírova 1/B, 921 01 Piešťany a je povinný v nej uviesť číslo objednávky, popísať vady dodaného Produktu a preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (výmena Produktu, odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny Produktu, poskytnutie primeranej zľavy z kúpnej ceny Produktu).
4. Predávajúci poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s ustanovením § 507 ods. (1) Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 kalendárnych dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
5. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na náklady Kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje ustanovenie § 509 ods. (2) Občianskeho zákonníka.
6. V prípade, že Kupujúci riadne uplatní oprávnenú reklamáciu, má právo na odstránenie vád Produktu a ak to nie je možné, má právo na primeranú zľavu z ceny, prípadne môže od zmluvy odstúpiť. Pokiaľ sú dané podmienky pre odstúpenia od zmluvy z dôvodu na strane Predávajúceho, má Kupujúci právo na vrátenie uhradenej ceny Produktu. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Produkt bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti.
7. Predávajúci vymení vec v primeranej lehote (maximálne 30 kalendárnych dní) po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu Produktu a účel, na ktorý Kupujúci Produkt požadoval. Na účely výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní Produkt Predávajúcemu. Náklady prevzatia Produktu znáša Predávajúci. Predávajúci dodá náhradný Produkt Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný Produkt, ak sa strany nedohodnú inak.
8. Práva zo zodpovednosti za vady Produktu sú podrobne upravené v ustanoveniach §§ 619 až 625 Občianskeho zákonníka.
VII. Alternatívne riešenie spotrebiteľský sporov
1. Pokiaľ Kupujúci – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu prostredníctvom emailu help@symprove.sk. Ak Predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 kalendárnych dní odo dňa jej odoslania, Kupujúci – spotrebiteľ má v zmysle ustanovenia § 12 zákona číslo 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu.
2. Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína návrhom Kupujúceho – spotrebiteľa. Návrh musí obsahovať zákonom predpísané náležitosti a môže sa podať písomne v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže Kupujúci – spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Subjekt alternatívneho riešenia sporov je pri alternatívnom riešení sporu povinný postupovať nezávisle, nestranne, s náležitou odbornou starostlivosťou, s cieľom urovnania sporu a prihliadať pritom na ochranu práv a oprávnených záujmov strán sporu. Ak majú strany záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu. Uzavretá dohoda je záväzná. Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody o vyriešení sporu a subjekt alternatívneho riešenia sporov dospeje k záveru, že Predávajúci porušil práva Kupujúceho – spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešení sporu vydaním nezáväzného odôvodneného stanoviska.
3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/). Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Kupujúci – spotrebiteľ; možnosť obrátiť sa na príslušný súd tým nie je dotknutá. Kupujúci – spotrebiteľ zároveň môže využiť aj ďalšie nástroje na riešenie sporov, ktorých zoznam je uvedený na webovej stránke Európskej komisie.
4. Alternatívne riešenie sporu môže využiť len Kupujúci – spotrebiteľ a týka sa len sporu medzi Kupujúcim – spotrebiteľom a Predávajúcim vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporu sa netýka sporov, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20,- Eur. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od Kupujúceho – spotrebiteľa požadovať poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5,- Eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
VIII. Záverečné ustanovenia
1. Tieto všeobecné zmluvné podmienky sú platné od 01.01.2025.
2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke www.symprove.sk.
3. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.